Wednesday, March 18, 2009

BILA GILIRAN KAU?


Masalahnya:

Saya ialah satu-satunya gadis sunti dalam office saya, Ada dua member ofis tengah mengandung anak sulung dan dua member lagi baru je beranak tahun lepas. Satu hari tu sorang member lagi ni dikhabarkan mengandung pula dan semua member perempuan ofis sangatlah excited. Tapi yang tak syoknya sebab mereka gurau dengan saya 'bila giliran kau'? Saya cakap nanti saya usahakan, walaupun terang alam saya gadis bujang trang tang tang. Apa komen makcik?



Pandangan makcik:

hmmm....pada pandangan makcik. Biarkan je lah dorang tu. Lantaklah. Mulut dorang. Mungkin mereka-mereka ini ingin bergurau dengan ko. Think positif ya. Dan kalau masih lagi ada usikan camtu, cakap je lah...."siapalah saya untuk melawan kuasa tuhan yang telah ditetapkan ke atas saya". Kalau tak paham jugak....cakap je "korang nie sibuk-sibuk sangat apahal. Korang ingat dengan ada anak berderet-deret maknanya hidup korang dah lengkap ke?".

Maybe jawapan yang kedua tu cam kasar sikit. Tapi why not kalau just nat shut thier mouth kan.....Yang penting...abaikan lah apa dorang cakap. Orang yang takde keja je cakap camtuh.

-makcik kompem layan....-senyumkenyit

0 comments:

Post a Comment

TOLONG MAKCIK

 

MAKCIK SERBA TAU Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez